Telenet webmail

Op deze pagina kun je informatie vinden over Telenet webmail. Dat zijn zaken zoals hoe je moet inloggen, aanmelden, instellingen van IMAP, POP en SMTP, veelgestelde vragen, instellingen voor de mail, het herstellen van je wachtwoord, informatie voor iPhone, Android en Windows Outlook gebruikers, applicaties van Telenet, het importeren van adressen uit Outlook, het blokkeren van e-mailadressen, automatisch antwoorden instellen, hoe berichtregels aangemaakt moeten worden, mappen aanmaken en meer.

Direct inloggen op Telenet webmail

Inloggen Telenet webmailVia deze link kun je direct inloggen op je Telenet webmail account.

Mocht het niet lukken, kun je ook de de volgende url in je browser intypen:
http://webmail.telenet.be/.

Wat je moet doen wanneer je je Telenet webmail gebruikersnaam of wachtwoord bent vergeten

Wanneer je het wachtwoord van Telenet webmail bent vergeten dan is het mogelijk om die op te vragen via deze webpagina. Het is daarbij wel noodzakelijk dat je vanuit je eigen huis verbonden bent met een Telenet verbinding.

Zo stel je de mail van Telenet in

Bij Telenet kunnen klanten veel aanpassen aan hun mailomgeving. Je kunt bijvoorbeeld de toegankelijkheid instellen voor je pc, smartphone en tablet. Je kunt voor het ontvangen en verzenden van mail een beveiligde omgeving opzetten. Dat heet een Authenticated SMTP server. Om mails veilig te ontvangen kun je een IMAP instellen. Wanneer een van je apparaten geen compatibiliteit met IMAP heeft, dan kun je kiezen voor een POP3 verbinding.

IMAP instellen voor Telenet mail

IMAP instellen voor inkomende email:
Servernaam: imap.telenet.be
Poort: 993
Beveiligingstype: SSL
Op deze pagina moeten gebruikers zich aanmelden met hun volledige Telenet e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord.

POP3 instellen voor Telenet mail

Klanten van Telenet worden geadviseerd om in eerste instantie te kiezen voor IMAP. Pas wanneer een van de apparaten die je wilt gebruiken geen compatibiliteit heeft met IMAP is het verstandig om te kiezen voor POP3.

POP3-instellingen met encryptie (beveiliging)

Poort: 995
Beveiligingstype: SSL(/TLS)
Klanten van Telenet dienen zich aan te melden met het e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord van Telenet.

POP3-instellingen zonder gebruik te maken van een encryptie (beveiliging)

Servernaam: POP.telenet.be
Poort: 110
Beveiligingstype: geen
Klanten van Telenet dienen zich aan te melden met het e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord van Telenet.

SMTP instellen voor Telenet mail

Het instellen van uitgaande e-mail, Authenticated SMTP:
Servernaam: smtp.telenet.be
Poort: 587
Beveiligingstype: TLS
Klanten van Telenet moeten zich aanmelden met het e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord van Telenet. In deze omgeving heb je de mogelijkheid om mappen toe te voegen of te verwijden. Hierdoor is het makkelijker om het overzicht te bewaren. Verder kun je contacten en mails een alias geven en kun je en digitale handtekening onder mails zetten die je gaat verzenden. Telenet probeer het klanten zo makkelijk mogelijk te maken. Je kunt op een efficiënte manier mailen en jouw mails komen er precies zo uit te zien als je in gedachten hebt. Telenet neemt klanten op deze manier mee in het digitale tijdperk.

Informatie over de Telenet webmail app

Op het internet zijn er veel gratis applicaties te vinden waarmee je Telenet webmail kunt openen. Die zijn beschikbaar voor Windows, IOS en Android. Een paar voorbeelden van een goed functionerende applicatie zijn K-9 en Blue Mail. Telenet heeft zelf ook een applicatie voor mail, maar deze kent enige problemen met uitgaande mail.

Telenet adviseert klanten om regelmatig een backup te maken

Een backup van je mail maken is altijd een goed idee als je er zeker van wilt zijn dat je geen berichten en gegevens kwijt kunt raken. Hieronder vind je instructies over hoe je dat het beste kunt doen.
Klik bovenaan de pagina op “instellingen”.
Selecteer aan de linkerzijde “importeren/exporteren”.
Kies nu voor “exporteren”.
Wanneer deze stappen opgevolgd hebt dan zal er een backup gemaakt worden van je Telenet mail. Je mail wordt in een bestand gezet met de .tgz extensie. Dat is een gecomprimeerd bestand. Je mails zijn allemaal in een compact formaat opgeslagen. Met dit bestand kun je de mails veilig opslaan op bijvoorbeeld een externe harde schijf of een USB stick. Het maken van een backup is verstandig als je er zeker van wilt zijn dat je geen e-mails verliest.

Inloggen op Mijn Telenet

Telenet behoort tot de grootste telecomproviders van België. Klanten kunnen bij Telenet terecht voor vaste en mobiele telefonie, internet en digitale televisie. Telenet is een aanbieder die mee gaat met de tijd. Wanneer je voor Telenet kiest dan kies je voor een provider die er alles aan doet om de gebruiksvriendelijkheid voor klanten te verhogen en meegaat met nieuwe innovaties op het gebied van internet en andere vormen ven telecommunicatie. Telenet biedt klanten een veilige webomgeving en een complete service. Je kunt rekenen op wifi, een eigen Telenet webmail en alle mogelijkheden om op een efficiënte en veilige manier gebruik te maken van het internet.

Op deze manier kun je Telenet webmail afdrukken/printen

Het is uiteraard ook mogelijk om je e-mails af te drukken. Dat kun je op een iPad doen door onderop het scherm op “volledige versie” te drukken. Vervolgens selecteer je rechts bovenaan de optie “basisversie”. Via dit scherm is het mogelijk om Telenet webmail uit te printen. Het is ook mogelijk om gecodeerde mails uit te printen. Dat doe je door op “codering” te klikken. Vervolgens moet je ervoor zorgen dat de codering op ISO staat, de West-Europese versie.

Mijn Telenet webmail login en andere belangrijke gegevens

Zodra je klant wordt van Telenet krijg je een aantal gegevens toegestuurd. Dat zijn belangrijke gegevens die je nodig hebt om van al de diensten van Telenet gebruik te maken. Je kunt daarbij denken aan je e-mailadres, je wachtwoord en informatie over de wifi. Met het e-mailadres en het wachtwoord kun je inloggen op de homepage van Mijn Telenet. In deze omgeving kun je van alles en nog wat instellen om jouw ervaring op het internet te verbeteren. Je kunt bijvoorbeeld instellen wat er moet gebeuren als je het wachtwoord van je Telenet profiel bent vergeten.

Storing: Klanten kunnen niet inloggen bij Telenet

Het kan voorkomen dat Telenet last heeft van een storing waardoor je inbox en e-mails tijdelijk niet toegankelijk zijn. Het kan zijn dat je dan de foutmelding “Telenet Webmail Login Error – Please go back and try again” te zijn krijgt. Als dit gebeurt dan kun je proberen om via een ander apparaat in te loggen, bijvoorbeeld je smartphone. Mocht het wederom niet lukken om in te loggen dan bestaat de kans dat er een storing is bij Telenet. Je kunt dan op de website van Telenet controleren of er werkzaamheden bij je in de buurt zijn die mogelijk problemen opleveren.

Telenet webmail

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Schuiven naar boven