Scarlet webmail

Klanten van Scarlet webmail kunnen hier veel belangrijke informatie vinden. Op deze pagina kom je bijvoorbeeld te weten hoe je in moet loggen op je webmail en hoe nieuwe klanten zich aan kunnen melden. Ook kun je informatie vinden over POP3 bij Scarlet en IMAP bij Scarlet. Het is ook belangrijk om te weten hoe je een verloren of vergeten wachtwoord kunt herstellen. Alles wat met het instellen van je mail te maken heeft wordt op deze pagina behandeld. Je kunt daarbij denken aan het importeren van je contacten uit Outlook, het instellen van een bericht dat automatisch antwoord geeft als je daar zelf niet toe in staat bent, het aanmaken van mappen en het blokkeren van e-mailadressen die spam verspreiden of je op een andere manier lastig vallen. De informatie is geschikt voor klanten die gebruik maken van allerlei verschillende platformen. Het maakt dus niet uit of je een apparaat hebt met Windows, Android of Mac OS. Ook ondersteunt Scarlet smartphones en tablets. Kortom, iedereen kan gebruik maken van Scarlet mail.

Direct inloggen op Scarlet webmail

Via deze link kun je direct inloggen op je Scarlet webmail account. Mocht het niet lukken, kun je ook de de volgende url in je browser intypen:
http://webmail.scarlet.be/nl/. Zoals je ziet is deze url nog niet beveiligd via een SSL verbinding!

Scarlet mail instellen voor Outlook

Met de onderstaande stappen kun je Scarlet mail instellen voor Outlook via POP3. Scarlet raadt klanten aan om IMAP te gebruiken voor inkomende mail. Het is daarvoor echter wel noodzakelijk dat je dit zelf zo instelt. Dat kun je doen door de volgende stappen op te volgen.
Stap 1. Start allereerst Outlook op, en klik vervolgens op het tabblad “bestand”, ga in de pop-up lijst naar categorie informatie en druk op op “Accountinstellingen”.
Stap 2. Selecteer het tabblad ‘Email” en ga naar Nieuw.
Stap 3. Schakel vervolgens Serverinstellingen in druk als je dat gedaan hebt op de volgende button.
Stap 4. Selecteer Internet e-mailadressen en klik vervolgens op de volgende button. Vul onder gebruikersgegevens de volgende gegevens in:
Uw naam: Dit is de naam die ontvangers te zien krijgen wanneer je een mail verstuurd.
E-mailadres: je volledige en persoonlijke e-mailadres.
Stap 5. Selecteer IMAP of POP3 in ‘Type Account’ en onder Servergegevens kies je voor de onderstaande instellingen.
Server voor inkomende e-mail (IMAP) : imap.scarlet.be Poort : 993 (SSL ingeschakeld)
Server voor inkomende e-mail (POP3) : pop.scarlet.be Poort : 995 (SSL ingeschakeld)
Server voor uitgaande e-mail (SMTP) : smtp.scarlet.be Poort: 465 (SSL + “mijn server vereist authenticatie’ ingeschakeld).
Stap 6. Vul vervolgens de onderstaande gegevens in onder Aanmeldingsgegevens.
Email: je eigen e-mailadres.
Wachtwoord: het wachtwoord dat bij je e-mailadres hoort.
Stap 7. Als laatste klik je op Accountinstellingen testen. Wanneer deze succesvol afgerond is dan kun je op de volgende button klikken en daarna op voltooien. Het proces is nu succesvol afgehandeld.

Inloggen My Scarlet of Mijn Scarlet

Door in te loggen op My Scarlet, of Mons Scarlet in het Frans, kun je verschillende zaken inzien en regelen. Je kunt bijvoorbeeld een instelling wijzigen, een factuur bekijken, je betaalwijze veranderen of je domiciliëring aanpassen. Het is daarvoor wel noodzakelijk dat je eerst inlogt en een persoonlijk wachtwoord hebt. Vervolgens log je aan de hand van de onderstaande stappen in op My Scarlet.
Stap 1. Ga naar: https://www.scarlet.be/nl/klantenzone/#MyScarlet of https://www.scarlet.be/customercare/logon.do?language=nl
Stap 2. Vul je Gebruikersnaam in.
Stap 3. Vul je Wachtwoord in.
Stap 4. Als laatste dien je op het groene pijltje of de rode ‘OK’-button te klikken.

Mijn Scarlet wachtwoord aanmaken

Om in te loggen op Mijn Scarlet heb je een wachtwoord nodig. Die kun je gelukkig erg gemakkelijk aanmaken. Je moet daarvoor wel een aantal gegevens bij de hand hebben. Dat zijn je klantnummer, je gebruikersnaam, je voornaam en je familienaam. Je klantnummer en gebruikersnaam kun je vinden op elke factuur die je van Scarlet krijgt en op de bevestigingsbrief van je bestelling. Maak vervolgens aan de hand van de volgende stappen een account aan.
Stap 1. Ga naar: https://www.scarlet.be/accountrecovery/initialize-password.xhtml?lang=nl
Stap 2. Vul je persoonlijke Klantnummer in.
Stap 3. Vul vervolgens je mijn.scarlet-gebruikersnaam in.
Stap 4. Vul je Voornaam in.
Stap 5. Vul je Achternaam (familienaam) in.
Stap 6. Druk op “Volgende”.
Stap 7. Op de pagina waar je dan terecht komt kun je je eigen wachtwoord instellen.

Antwoorden op veelgestelde vragen

Om klanten snel te kunnen helpen met het oplossen van problemen zijn de meest gestelde vragen hier verzameld. Dergelijke vragen worden vaak verzamelde onder een kop met de afkorting f.a.q. Dat is de Engelse benaming voor veelgestelde vragen en het staat voor frequently asked questions.

Scarlet zorgt voor een gebruiksvriendelijke en betrouwbare internetervaring

Scarlet is een provider van telecommunicatie. Daar hoort een betrouwbare webmailing service natuurlijk ook bij. Deze service wordt door Scarlet geleverd naast de standaard diensten zoals internet, telefonie en digitale televisie. Dankzij de webmailing kunnen klanten digitaal communiceren in een veilige en efficiënte omgeving.

Scarlet webmail

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Schuiven naar boven