Edpnet webmail

Op deze pagina zullen we je alle informatie geven die je nodig hebt om gebruik te maken van Edpnet webmail, het aanmaken van mail, het inloggen erop, de instellingen die van toepassing zijn, de pop server, de imap, de smtp gegevens en de de SSL of de TLS optie. Daarnaast geven we je in dit stuk het antwoord op vragen die veel gesteld worden. We gaan ook specifiek in op belangrijke punten zoals wachtwoord herstel.

Hoe log je in bij Edpnet webmail

Op het moment dat je als klant geregistreerd staat bij deze internetprovider zal je de gegevens binnen krijgen waarmee je kan inloggen in jouw eigen klantendomein. Daarnaast krijg je in deze mail jouw wachtwoord wat je kan gebruiken voor zaken als de Wifi. Verder ontvang je bij deze mail en de brief een eigen e-mailadres waar een default wachtwoord aan is gekoppeld. Dit zijn de gegevens die je als klant kan gebruiken op het moment dat je wilt gaan inloggen op Edpnet mail. Je zal eerst naar het portaal moeten gaan voordat je daar kan inloggen. Je bereikt het portaal van Edpnet Mail via de homepage. Rechts bovenaan de homepage zie je ‘inloggen’ staan. Daar klik je op. Vervolgens is het mogelijk om te surfen naar de mailomgeving. Wanneer je dit niet wil kan je ook links bovenaan dit scherm klikken. Je gaat dan direct naar het inlogscherm.

Jouw wachtwoord vergeten

Ben je jouw wachtwoord vergeten, dan kan je heel eenvoudig via My EDPnet een nieuw wachtwoord aanmaken. Je doet dit aan de hand van het onderstaande stappenplan.

Ga naar het inlogscherm voor My Edpnet.
Klik rechts onderaan op de link voor het resetten van een wachtwoord.
Je ziet een pop up. Daar vul je jouw e-mailadres in.
Je ontvangt een mailbericht met een wachtwoord wat automatisch gegenereerd is.
Met dit wachtwoord heb je direct weer de toegang tot alle informatie die je nodig hebt.
Krijg je geen mailbericht dan kan het zijn dat dit in het spamfilter is beland. In dat geval is het noodzakelijk dat je eerst hier kijkt voordat je een nieuw mailbericht aanvraagt.

Jouw wachtwoord wijzingen

Wil je jouw wachtwoord wijzigen dan kan dat wanneer je bent ingelogd op Mijn EDPnet. Hier kan je immers al jouw informatie en gegevens beheren. Het is aan te raden om een gegenereerd wachtwoord ook gelijk te veranderen in een nieuw wachtwoord wat voor jou gemakkelijk te onthouden is maar wat voor een buitenstaander lastig te raden is.

Het instellen van SMTP, pop en IMAP EDPnet

Je moet de smtp server instellen voor de mail die je zelf verstuurt. Deze optie werkt alleen wanneer je gaat surfen via EDPnet. De instellingen van smtp EDPnet, pop en IMAP zijn als volgt:
SMTP

Hostname SMTP of adres
relay.edpnet.be
Poort beveiligd SLL of TLS waardes
25 (STARTTLS) of 465 (SSL)
Poort onbeveiligd
25 en 587
Authenticatie
Dit is niet verplicht. Wachtwoord en Gebruikersnaam zijn wel verplicht wanneer je via andere providers surft
Pop en IMAP EDPnet

Hostname of Serveradres
Mail.edpnet.ne
Poort beveiligd
Pop3 995
IMAP 993
Poort onbeveiligd
Pop3 110
IMAP 143
Authenticatie
Een wachtwoord en een gebruikersnaam zijn beiden verplicht

De foutmelding Conection timed out with server

Op het moment dat je deze foutmelding in beeld krijgt komt dit doordat de poort 25 van EDPnet blokkeert voor het uitgaande verkeer. Het heeft dan betrekking op dynamische ip-adressen. Het gaat om alle adressen behalve de relay-server in dit geval. Het is dan echter nog steeds mogelijk om via poort 25 inkomende mails te krijgen. Hier is een oplossing voor. Je moet in dat geval bij de relay server de instelling relay.edpnet.be in te geven.

Het aanpassen van de instellingen die betrekking hebben op mail via My Edpnet

Aangezien jij natuurlijk graag de informatiestroom op je eigen manier indeelt is het van belang dat je de instellingen van je webmail aanpast. Dit doe je grotendeels door gebruik te maken van de optie ‘instellingen’ bij de mailomgeving. Je kan hier een aantal dingen zelf aanpassen. Daar staat tegenover dat zaken zoals je wachtwoord alleen via My EDPnet kunnen worden aangepast. Daarnaast zijn er instellingen zoals die voor inkomende en uitgaande mail. Denk daarbij aan bijvoorbeeld SMTP maar ook aan IMAP en POP3.

EDPnet instellen op jouw iPhone of iPad

Op de pagina’s die hierna volgen zie je hoe je de mail op jouw iPhone of iPad kan instellen.

De klantenservice van My EDPnet

Heb je een probleem of een vraag die vaak wordt gesteld dan kan je die op de homepage terugvinden. Kom je er niet uit, dan is er altijd nog een telefonische klantenservice die je kan bellen. Je kan er terecht van Maandag tot en met vrijdag, van 9 tot 17:00 uur. Je kan daar ook een storing melden. Naast telefonisch kan je ook per chat of per mail contact opnemen.

De herkomst van EDPnet

Dit is een bedrijf wat in meerdere landen actief is. In België kan je terecht voor snel internet en vaste telefonie. Ook mobiele telefonie is mogelijk. Wanneer je klant wordt krijg je ongelimiteerd snel internet. Daarnaast is er de optie van vaste of mobiele telefonie.

Edpnet webmail

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Schuiven naar boven